Tuesday 3 July 2012

Ketibaan Ramadhan ^___^

Semasa post ni ditulis...ada lebih kurang 2 minggu jer lagi sebelum Ramadhan untuk tahun nie....moga-moga diberi kesempatan untuk melakukan ibadah yang termasuk di dalam Rukun Islam pada tahun ini....

Untuk tahun ni....aku tak pasti bagaimana kehidupan aku untuk berpuasa buat pertama kalinya bersama sang Suami apatah lagi aku duduk bersama Mertua pulak kan....huhu....Nebess lak bila pikir2 balik....:'(

FYI...aku ni sebelum kawen mane pernah aku bangun pagi2 buta untuk tolong mak aku masak ke hape...yg aku tau mak aku akan selalu kejutkan aku untuk makan sahur yg da sedia terhidang....n mak aku forsure akan masak best2 bila masuk waktu berbuka...bagi aku,walau sesimple mana sekalipun mak aku masak,itu adalah makanan yang TERBAIK bagi aku...sebab aku membesar dengan makanan dari air tangan mak aku...:(....n yup...aku jarang tolong dia memasak tugas aku masa bulan pose ialah basuh pinggan jer kan....:))

Since dah kawen nie...aku mencongak2 sendiri dalam hati aku...mesti aku kena bangun pagi2 untuk tolong MIL aku masak ke hape ke kan....Ohhh Tuhan...Sila la tabahkan hati untuk semua yang bakal mendatang....
Aku cuma berazam untuk sedaya upaya memenuhkan solat terawih aku untuk tahun ni memandangkan MASJID DEPAN RUMAH jer kott.....

Walaupun rumah MIL n MAK aku dekat jer tapi tetap terasa jauh bagi aku.....xdapat nak bayangkan puasa bersama keluarga lain...maksud aku memang laa mereka itu keluarga aku jugak tp not my really own family.....

Namun begitu...aku sebenarnya sangat BERSEMANGAT untuk mengerjakan sebanyak mungkin pahala bersama sang Suami....moga2 Ramadhan kali ini membawa 1001 keberkatan kepada kami suami isteri dan seluruh ummat ISLAM ^___^

MARHABAN YA RAMADHAN



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...