Friday 15 June 2012

Pembacaan Yang Baik ^_________^

Membaca Jambatan Ilmu

Siapa kat sini suka membaca?????
Tak kira laa apa jenis bacaan pun,tapi kalau hobi korang membaca...korang memang bagus..HAHA
Aku sejujurnya tak ada la suka sangat2 membaca tapi ikut bahan bacaan jugak laa....

So far,aku memang admire giler dengan komik UJANG laa kan...
Every month dia publish 2 kali....1hb dengan 15hb.....
Mr.Hubby laa yang tolong belikan sebab dia lak ketagihan komik KREKO dia tue....

Soo everyday nak tido aku n Mr.Hubby akan baca komik masing2....
Tapi biasanya aku laa yang lagi cepat habis baca komik berbanding Mr.Hubby aku sebab Ujang xsetebal Kreko...

Tapi lately aku terasa teringin pulak nak baca bacaan yang berunsurkan Motivasi,Keagamaan dan Ketuhanan....sebab sebagai manusia biasa,kita memang perlukan sesuatu untuk memotivasikan diri ni,untuk muhasabah diri kita ni jugak...

Soo last few week aku gi rumah Opah aku,then Mak Yang aku which is my mother twin hokehh dia cerita la dia baru balik dari Pesta Buku soo dia show off buku2 yang dia beli....yang kebanyakannya adalah buku motivasi dan keagamaan yang bagi aku SANGAT BAGUS untuk aku pinjam,hehe...

Soo sekarang aku sedang membaca buku yang bertajuk TUHAN SEDANG MENGUJI KITA karya Ustaz Kazim Elias (Ustaz febret aku tue) yang aku pinjam dari makcik aku....banyak sebenarnya pengajaran yang aku peroleh dari baca buku ini,mungkin ia tidak mampu mengubah aku menjadi seperti mereka yang ilmu agamanya jauh lebih handal dari aku,tapi sekurang-kurangnya aku dapat sedikit iktibar melaluinya....

Aku berazam untuk berusaha membeli sekurang2nya 1 buku kerohanian dalam masa 2 bulan buat bahan bacaan aku,dan insyaAllah,mana la tau,ia mampu membuat diri ini lebih baik dari sebelumnya?Ameennnn.....
Buku xleh tinggal
koleksi Mr.Hubby
Baca kat office time senang lenang ^_^





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...