Friday 15 June 2012

Bercinta dengan HAK orang ????

Cinta bersegi-segi

Ermm rasenye dulu laa aku selalu melihat situasi bercinta dengan suami org nie dekat drama2 ataupun paper jer....n aku xpernah lagi tengok perkara ni LIVE depan mata aku kan.....

Tapi semakin aku menginjak dewasa nie,aku semakin mengenali spesis2 yang bercita dengan HAK orang nie....xkira laa bercinta dengan SUAMI atau pun ISTERI orang...sama jer dorang nie...TAK MALU.....

Aku pernah jugak kenal dengan pasangan nie,loving couple laa sangat (Tangan Dibahu Mata Keatas ) , tapi rupa-rupanya masing2 isteri n suami orang ada anak lak tu masing2.....bila ditanya sang Suami orang ni kenapa berskandal,katanya lelaki boleh kahwin Empat....bila tanya sang isteri orang ni pulak,dia kata suami dia pun xlayan dia dengan baik?????TERPANA aku sekejap *__________*

Dalam hati aku terfikir,takkan tidak ada walau sekelumit pun kasihan kan suami/isteri masing2 ??? Tidak terbayang ker wajah anak2 di rumah????Teruk sangat ke pasangan masing2 hingga sanggup makan luar???
Yess poligami itu halal dalam Islam,tapi perlu laa menggunakan landasan yang benar....

Sekarang ni pulak,aku berkenalan dengan seorang hamba Allah ni...terang-terangan bercita dengan suami orang....ok aku tidak laa ambil kesah sangat sebab kawan aku ni single lagi...so kira boleh laa kalau dia nak kawen pun dengan BF dia tue....

Masalah nye ialah...ok,since kau dah bercinta dengan suami orang tanpa pengetahuan sang isteri,for sure korang kena selindung2 bila nak keluar ke,nak telefon or nak mesej2 kan....n BF kau tu off course lebih pentingkan Wife dia daripada kau....Itu adalah hakikat yang kau kena hadapi lagi2 bila BF kau tu sayangkan anak2 dia kan...

Tapi sebaliknye,kau lebih pentingkan diri plak....kau dah rampas suami orang 1 hal,xperlu laa kot ko nak kata isteri BF kau tu kaki kongkong xkasi keluar la ape kan....xperlu nak buruk2kan isteri BF kau tue...Cuba kau fikir...kalau betul laa kan isteri dia tue teruk sangat2,kenapa dia mesti akan pentingkan Isteri dia dalam apa2 hal berbanding kau ????? HAHA

Aku pun risau jugak kalau-kalau perkara ni akan berlaku dalam keluarga aku...tapi pape pun,Bertepuk Sebelah Tangan X Berbunyi kan....jadi masing2 kena sedar akan tanggungjawab masing2 laa dalam hal nie....

P/S - Rampas HAK Orang,kau rase 1 hari nanti orang akan rampas HAK kau pulak???



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...