Wednesday 13 June 2012

Hidup Lepas Kahwin lagi Indah ^_^

Akhirnya setelah 3 tahun aku n Mr. Hubby bercinta , kami telah sah menjadi suami isteri pada 4 Febuari 2012 aritu...Syukur Alhamdulillah dengan sekali lafaz,dia sah menjadi suami aku,Alhamdulillah....sehingga sekarang,sudah hampir 4 bulan kami menjalani kehidupan sebagai Hubby n Wife ^_^....

Ape yang ak boleh katakan setelah bergelar seorang isteri ni ialah,hidup aku sekarang lebih bahagia n lebih bermakna laa,bukan maksud aku mase ak bujang dulu hidup ak x bahagia,noop...tapi siapa yang x bahagia kan bila bersama dgn org yg tercinta ^_~...

Kalau dulu masa bujang,aku ni memang Nauzubillah pemalasnye kemain lgi....jgn mimpi laa nak nampak ak buat keje rumah mcm lipat kain ke,sapu rumah ke,kemas bilik ke,kalau ade pun dalam jangka masa yang amat jarang HUAHUAHUA.....tapi sekarang Alhamdulillah...walaupun tidaklah rajin yang mcm orang gaji,tp bilik ak da x seteruk dulu,kain pun x berlonggok mcm dulu....1 benda jer yang jarang buat sekarang iaitu MEMASAK...aku bukan xboleh masak,boleh jer masak tp since aku memang duduk rumah Ibu Mertuaku,soo makan minum dah memang tersedia...cuma sekali sekali aku ataupun Hubby aku teringin nak makan sesuatu,aku akan masak jugak laa...hehe "__"

1 lagi perubahan yang agak ketara,aku da xde nak memberontak mcm dulu...kalau dulu xpuas ati mesty ak memberontak,tapi dah kahwin ni,aku rasa aku lebih lembut la berbanding dulu2...hehe...aku dah belajar apa itu GIVE N TAKE,SHARING IS CARING,tu suma da jadi live aku sekarang.....

Kalau dulu solat sorang2 (kadang2 xsolat) tapi sekarang Alhamdulillah dah ada Mr.Hubby yang akan mengimamkan aku,yang akan mengingati aku tentang perkara tersebut.....ini adalah perkara yang paling touching sekali bila dah kahwin :')

Dulu nak kahwin duit memanjang jer xder duit,sekejap jer duit gaji aku habis,dah kahwin walaupun x mewah,tapi Alhamdulillah kami xpernah lagi kekurangan duit....

Secara keseluruhannya.....

Sape2 yang belum kahwin,cepat2lah kahwin yer....sebab 1001 nikmat yang kita akan peroleh dari perkahwinan,jangan risau jangan takut sebab Allah S.W.T sentiasa akan menolong hambaNya yang dalam kesusahan.....Xpercaya??Try laa Kahwin tengok ^__~

Perkahwinan bukan lah kerana nafsu semata-mata 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...