Thursday 14 June 2012

Cerita Tentang Anak ^_^"

Belum kahwin - Orang tanya bila nak kahwin ?????
Dah kahwin - Orang tanya bila nak ada anak ?????
Anak Satu - Orang tanya bila nak tambah anak?????
Anak dah besar - Orang tanya bila nak ada menantu ?????
Da ada menantu - Orang tanya bila nak menimang cucu ?????

Di atas ni adalah soalan lazim sepanjang hayat aku rasa, haha !!!!!
Untuk stage aku,yang kerap aku dengar soalan No 2 tu laa Huh -___-''
Xpecially bila ada majlis2 kahwin ke,hape ke,on YM ke,on FB ke,
Pasti ada manusia Prihatin yang menanyakan da ade tanda2 ke?????

Kat kepala aku mempunyai 1 persoalan ,
Xde soalan lain ke nak tanya ?????
Naik stress lak aku rasa ,  HAHA
Bukan aku marah ataupun sedih....

Just persoalan yang mcm tue buat aku sendiri tertanya2,
A'ah laa...bila aku nk preggy nie?
Then aku start berharap.....
Until next month period,I'm Crying....haha !

Sape yang tak nak anak kan.....
Tujuan untuk berkahwin pun untuk mempunyai zuriat bagi meramaikan umat .....
Aku lagi teringin nak memiliki anak sendiri,
Merasa pengalaman mempunyai nyawa di dalam perut aku sendiri...

Aku pun teringin nak tengok wajah anak kacukan aku n Mr.Hubby...
Teringin nak menamakan anak aku dengan nama2 yang elok...
Teringin hendak menjaga anak aku dengan penuh kasih sayang,
Mendidik anak aku menjadi org yang berguna,InsyaAllah....

Tapi ni semua adalah rezeki dari Allah,
Mungkin Dia x memberikan aku anak buat masa sekarang,
Mungkin masih ada kekurangan dalam diri ini yang Dia nak aku perbetulkan....
Mungkin Dia hendak memberi rezeki lain dulu kepada aku dan Mr.Hubby....

Sedikit kecewa tapi aku percaya ada Hikmahnya,
Mungkin aku xpuas Honeymoon kot,hahahhahahha

^______________________________^

Memiliki anak adalah dambaan setiap Suami Isteri




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...