Tuesday 22 October 2013

Keputusan muktamad.

Soo hari ini aku pun pergi laa ke tempat kerja baru aku tu....bukak2 pintu aik ramai benor ler manusia baru macam aku....semua duk menunggu boss sampai....

Ok,aku pun duduk....memandangkan aku agak ragu2 dengan office ni sejak sedari mulanya...tapi nak menguatkan lagi perasaan x sedap hati tu,aku pergi je la jugak kan mana la tau kot2 office ni bukan penipu....

Dalam dok aku menunggu tu....mata aku pun meliar la memandang sekitar office tu kan...meja ade,xde pc....partition kecil,nak letak pc pun xmuat tu....dalam hati aku ni la....ok ade whiteboard...ade tulis target sales,group 1,group 2,n beberapa maklumat yang berkait rapat dengan sales or marketing....sedangkan masa interview,terang-terangan dia kata dia bukan buat sales...or marketing or insurans...

Aku terdengar pulak pekerja kat office tu berbual....ada appoinment ke idok...appoinment dekat mana semua....aku berbual dengan minah sebelah aku ni la yang seangkatan dengan aku ni....dia kata masa dia kena interview memang orang tu kata kita orang ni jarang duduk office.FINE.

Dengan sopan santunnya aku bangun dan bagitahu yang aku nak pergi tandas...dan ....TATA....hahaha

Bukan la aku nak kata kerja sales n marketing ni x bagus,sebenarnya bagus sangat...malah ada yang begitu berjaya sehingga menjadi sangat2 mewah....tapi memang tak sesuai dengan jiwa aku....aku dulu pernah kerja insurans,3 bulan 1 habuk pun x dapat....aura seorang salesgirl tu xde la dalam jiwa aku....mungkin rezeki aku bukan dalam bidang ini....

Lagipun....kena ambil exam yang bernilai Rm 350.00 ok...bagi aku yang da 5 bulan tak bekerja ni jumlah tu memang agak membebankan aku dan suami hahahha....kot lulus,kot dibuatnya idok lulus?leboh wehhh duit aku tu.....

Menganggur la lagi aku jawapannya,yang penting dapat bersama dengan anakanda tercinta dengan aman dan dapatla kau menjadi surirumahtangga mithali !

Dalam masa yang sama aku sedar,suami aku perlu menanggung semuanya,tak apa,yang penting happy !

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...