Tuesday 25 June 2013

Tips mudah bersalin

Wahhh mentang2 da bersalin,terus nak bagi tips macam doktor kan....actually sebenarnye...aku tidak memerlukan masa yg lama untuk push baby ni....mungkin apa yang di bawah ni boleh membantu :-

  • Doa.Setiap kali lepas solat ke,sebelum tido ke,lepas makan ke,bangun tido ke,sentiasa la berdoa kepada Allah S.W.T. Supaya dipermudahkan proses kelahiran.....dan mendapat bayi yang cukup sifatnya....
  • Minum susu kambing.Dipercayai bagus untuk memudahkan kelahiran dan mengelakkan bayi dari terkena kuning.walaupun baby aku kena kuning jugak,tpi ada sebabnya,nanti aku cerita.
  • Excercise.Diingatkan,exercise jangan sampai memudaratkan kesihatan,nak jalan2 biarla di tempat berhawa dingin,jangan la berjalan tengah panas terik berjerebu bagai...penyakit lain pulak sampai nanti..aku memanjang laa pergi ke Wangsa Walk tgk movie...almost setiap minggu hahahaha...
  • Air selusuh.Terpulang pada masing2,ada yang percaya,ada yang tidak....tapi aku minum je laa...sebab setahu aku air selusuh ni diiringi dengan bacaan Quran..
  • Teran sendiri.Sekiranya anda da berada di wad,cuba2 la teran bahagian bawah tu ha....

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...