Wednesday 21 November 2012

Ohh Durian

kalau dapat durian isi macam nie...perhhh 

Di Malaysia,durian bukan la 1 perkara asing lagi.....

Bagi aku,durian adalah buah yang PALING SEDAP yang susah tau nak describe keenakannya....

Walaupun baunya agak kuat,tapi masih dikategorikan wangi sangat2...pendek kata bau durian membayangkan keenakan rasa di dalamnya...

Aku ingat lagi masa aku belajar kat Melaka dulu...pergi la rumah pakcik aku tu....ok menantu dia ada kebun durian...memang berguni2 la durian dibawak balik kannnnn.....

Keadaan aku,kawan aku dan keluarga pakcik aku masa tu...Ya Rabbi memang sangat2 rakus hokehhhh.....bukak je durian tu,pasti ada tangan2 yang menyambar isi kat dalamnya...termasuklah pakcik aku sekali....memang sedap beb.....

Pokoknya,habis la durian yang aku rase 3 guni tu kecuali durian yang sesuai dibuat tempoyak tu idok ler teman nak makan yer.....

Tapi bila dah habis makan durian jangan lupa minum air yang da ditadah kat kulit durian tu...mengikut petua atuk n opah aku laa,kalau x jenuh nak tido malam kang....

orang xde perasaan jer x terliur melihatnya huhu

Itu la serba sedikit kenangan aku dan durian....

TAPI......

Tu dulu......

Keadaan aku sekarang amat2 menyiksakan.....

Aku xmampu lagi nak menjamah waima secubit pun isi durian...

Apatah lagi Crepe durian yang tengah famous tu malahan jua bubur durian begitu juga Aiskrim dan gula2 durian.....

Semuanya gara2 menjaga kandungan aku sekarang.....

MEMANG LAA

Ada yang cakap...."ala rasa sikit jer nak lepas kempunan x bg effect pun kat baby" , dan ayat2 lain la yang sama maksudnya....

Tapi aku xsanggup nak mengambil risiko....walaupun secara amnya,belum lagi terdapat pengiktirafan dari mana2 pusat kajian yang mengatakan Durian boleh menyebabkan keguguran....

Contoh mak aku....mak aku sebenarnya dah mengalami keguguran banyak kali tau.....salah 1 puncanya adalah durian !!!

Tapi xpe...bila dah besar perut ni dalam 7-8 bulan dah boleh kott amek sikit ......

Perkara pertama aku nak rasa durian crepe...sedap sgt ke rasanya?bersepah2 orang share resepi durian crepe.....

Okay...tu je laa yang nak di share kan.....

Thnx sudi membaca ^___^













No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...